تجارت با افغانستان

اهمیت بازار افغانستان

کدهای تعرفه ایی و صادراتی کشور افغانستان

اهمیت بازار افغانستان برای صادرکنندگان ایرانی

افغانستان یکی از مهم‌ترین و نزدیک‌ترین مقاصد صادراتی ایران است. اشتراک مرز زمینی، هم‌زبانی فرهنگی و نیاز گسترده این کشور به کالاهای مصرفی، ساختمانی و صنعتی، افغانستان را به بازاری استراتژیک برای صادرکنندگان ایرانی تبدیل کرده است.

در حال حاضر، صادرات کشورمان به افغانستان بیش از ۲ میلیارد دلار در سال برآورد می‌شود و این کشور در جمع پنج مقصد نخست صادرات غیرنفتی ایران قرار دارد. سیمان، فرآورده‌های نفتی، مواد غذایی و کودهای شیمیایی از اصلی‌ترین اقلام صادراتی هستند.

توسعه زیرساخت‌های دوغارون، میلک و مسیر چابهار–زرنج، فرصت‌های تازه‌ای برای دسترسی مطمئن و سریع به بازار افغانستان ایجاد کرده است. با مدیریت هوشمند، این بازار می‌تواند سکوی پرش صادرات ایران به آسیای میانه باشد

درحال حاضر آقای حسین روستایی رایزن بازرگانی ایران در افغانستان هستند 

از طریق لینک زیر می توانید به آخرین کتاب تخصصی تعرفه های صادراتی افغانستان دسترسی داشته باشید

تعرفه ها و قوانین صادراتی

مقالات مرتبط

پاسخ‌ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *